Wij, als BBCH, kijken naar dit document met focus op inhoud en gevoerde procedure.
Allereerst zijn we blij dat er nu iets ligt. Met dit stuk zijn er nu hele concrete reacties mogelijk. Die zullen we hierna weergeven in de tweedeling zoals hiervoor aangegeven.
De BBCH heeft deelgenomen aan alle sessies van de Klankbordgroep. Wat ons direct opviel is dat onze inbreng op een belangrijk uitgangspunt niet verwoord is in dit stuk.
Vanuit OKRA/de gemeente wordt aangegeven dat 85% van de totale verkeersbeweging in het centrumgebied wordt veroorzaakt door verkeersdeelnemers die NIET in het centrumgebied wonen. Dat geeft voor de bewoner van het centrumgebied een grote last in termen van LEEFBAARHEID. Daarbij, de inwoner in het centrumgebied is gemiddeld genomen, relatief oud. Dat tezamen maakt dat we op het standpunt staan dat het centrumgebied primair ingericht zou moeten zijn op de inwoner van dat gebied; waarbij die in termen van leefbaarheid geen last heeft van de verkeersdeelnemers van elders. Omgekeerd, we zouden het logisch vinden als de verkeersdeelnemer van elders zich moet aanpassen, omwille van de leefbaarheid EN de ‘oudere’ inwoners. Nu en ook met de voorgestelde inrichting op de gememoreerde knelpunten is dat geen uitgangspunt.
Bij de diverse bijeenkomsten van de klankbordgroep zijn serieuze en inhoudelijke vragen gesteld, niet alleen door de BBCH, die niet hebben geleid tot beantwoording. In dit stuk treffen we dan de tekst aan: ‘hebben we meegenomen…..’. Een tweetal lichten we eruit:
Vooraf : Wij kijken niet zo zeer naar de toegepaste methode als wel naar de praktische invulling op de knelpunten en het reëel verwachte effect daarbij.
Tot zover de reactie van de BBCH. Uiteraard verwachten wij hierop weer een tegenreactie.
Alvast onze hartelijke dank!
Met vriendelijke groeten,
Namens de BBCH
Jan poots, voorzitter
© Copyright 2024 | Gemaakt door Vitrion